Leden

Het ledenaantal van Heemkunde Vereniging Klimmen schommelt de laatste jaren rond de 75 personen. Hiervan is een substantiŽle meerderheid de leeftijd van 60 jaar ruim gepasseerd. Het aantal gezinslidmaatschappen bij de vereniging is opmerkelijk groot.

Het overgrote deel van de leden speelt een passieve rol binnen de vereniging. Deze leden zijn met name geÔnteresseerd in lezingen en excursies en hebben weinig tot geen interesse om actief mee te werken aan het verder ontrafelen en ontsluiten van het verleden van Klimmen zelf. Dit in tegenstelling tot de zeer beperkte groep actieve leden die met groot enthousiasme en doorzettingsvermogen geschied- en heemkundige activiteiten uitvoeren en de vergaarde informatie, kennis en inzichten via papier, presentaties, excursies, exposities e.d. met anderen delen.

Heemkunde Vereniging Klimmen streeft ernaar om het aandeel jongeren ťn het aantal actieve leden in de vereniging (fors) te vergroten.

Vraagt u zich af of het lidmaatschap van Heemkunde Vereniging Klimmen ook iets voor u is? Kijk dan eens rond op deze website.
Wie weet, misschien mogen wij u dan binnenkort in onze vereniging welkom heten.